Om det finns en idé som vi bryr oss om är det öppenhet. Därför har vi bestämt oss för att berätta den här historien.
Leveransen av en beställning är ofta ett mysterium för många kunder. Hur hanterar vi ditt paket? Vem tar det till dig? Har du några specifika frågor? ProduceShop är den första e-handeln som steg för steg förklarar leveransen av din beställning.
Inte alla vet hur en beställning behandlas efter att den har bekräftats av kunden; inte för att det är spännande att läsa hundratals sidor med kod på en skärm, hur som helst. Men det verkar rätt att de som har valt oss vet hur vi hanterar leveransen av deras beställning. Det handlar inte bara om öppenhet och tillförlitlighet utan att få människor att förstå det engagemang och omsorg som ProduceShop ägnar åt varje enskild kund. Och att berätta något nytt, eftersom du aldrig slutar lära dig!
Kapitel 1: Ordern
När du beställer en produkt på ProduceShop, som första steg systemen identifierar och anger tidpunkten för beställningen. Detta kan tyckas trivialt, men det är grundläggande information. Alla beställningar som görs före 14:00 skickas faktiskt samma dag. Det är användbart att komma ihåg denna information om du behöver ge en gåva eller om du vill ha något med särskilt brådskande behov.
Leveranstider varierar beroende på mottagare. I Italien anländer beställningar alltid mellan 24 och 48 timmar, utom i speciella fall (allmänna nödsituationer eller områden som är svåra att nå). Utländska beställningar tar vanligtvis en extra dag, så mellan 24 och 72 timmar. Faktum är att det ofta händer att beställningen anländer lite tidigare än förväntat tack vare den maximala effektiviteten hos våra kurirer och system. Så du behöver inte vänta med att njuta av din produkt, inte dåligt, eller hur?
Kapitel 2: Logistik
Våra logistiksystem är helt automatiserade. Detta innebär att hantering av leveransen och operatörsvalet beräknas noggrant av ett väl genomtänkt system. Inte bara det: innan vi lämnar huset kontrollerar vi (den här gången personligen) att varje enskilt paket är intakt, väl förpackat och helt i enlighet med alla referensstandarder. Vi på ProduceShop bryr oss mycket om hur perfekt din beställning är, och vi vill tänka på din nöjda blick över att ta emot en produkt med perfekt förpackning.
Som företagsval har vi sedan bestämt oss för att driva de hållbarhetsideal som ProduceShop har varit talesman för sedan starten. Vi rationaliserar alla transporter så att så få resor som möjligt krävs. Genom att gruppera transporter baserat på destinationer och tidpunkt ser vi till att så få fordon som möjligt släpps ut, vilket begränsar utsläpp och föroreningar. Dessutom studeras en hel serie alternativa och miljövänliga leveransmetoder för att ytterligare minska miljöpåverkan.
Kapitel 3: Leveransen
Mot bakgrund av att våra leveranser anländer över hela Europa, har vi beslutat, för varje land att välja de bästa lokala transportföretagen på marknaden. Vi har förlitat oss på statistik om hastighet, tillförlitlighet och noggrannhet. På så sätt levereras alla våra produkter i tid och enligt överenskomna metoder, vilket ger slutkunden en perfekt försäljningsupplevelse och vi föreslår att den ska upprepas.
Naturligtvis, vi glömmer inte att tillhandahålla all spårningsinformation för ditt paket, så att du alltid kan vara medveten om statusen för din försändelse. Övervaka alltid kurirens ankomst och kontrollera skicket på din förpackning; i händelse av någon beklaglig situation har vi en kundtjänst tillgänglig och beredd att tillgodose alla dina önskemål.
Kapitel 4: Kostnader
Vi är ledsna att göra dig besviken (ibland händer det), men det här kapitlet kommer att vara mycket kort.
Som företagspolicy, för att vara korrekta mot dig, har vi valt att frakten av våra produkter ska vara kostnadsfri. Detta beror på att vi för varje beställning väljer det mest lämpliga erbjudandet varje gång för att sänka leveranskostnaderna. Och därför ge dig en kvalitetsprodukt, men alltid prisvärd.
Kortfattat
Vi kan sammanfatta egenskaperna för vår leveransprocess i fyra nyckelord:
- Smart: automatisering och datoriserad hantering av ordrar och rationell sortering av leveranser
- Grön: val av metoder för att göra varje leverans så lite påverkande som möjligt
- Snabb: snabb leverans och leveranstid, med optimal prestanda över det nationella genomsnittet
- Enkelt: enkel leveransspårning och kundservice alltid tillgänglig